Skrivet den: 2011-12-01 Klockan: 11:49:14

Julkalender

Trevlig 1:a december!
Ja, nu är det bara 24 dagar kvar till julafton.
Trevligt?
Panik?
Mys?
Stress?
Lycka?
Ångest?

Lite av varje kanske...

Här kör vi på:
en stycket hostig mamma
en stycket febrig bebis
en stycket skolgående men snorig Guldklimp
och ett stycket långjobbande pappa med möte i dag.
En typisk överjobbig torsdag alltså ;)

Ja, jag ska faktisk gå och lägga mig en sväng nu....
Det börjar ju bli tradition ;)

MEN i dag är ju alltså första december och många julkalendrar kör igång här på nätet, i bloggar och på hemsidor. Julkalendrar där man kan vinna mer eller mindre nyttiga prylar.
Men eftersom jag ALDRIG förlorar hoppet om att en dag vinna något, fast jag faktiskt vann här om veckan >>> ;), så vill jag försöka att komma över alla dessa julkalendrar med roligt innehåll att vinna.

* * * * * * * * * * * * *

Först ut, som jag sprang på alldeles nyss, är ICA-Kurirens julkalender där man bara svarar på en fråga och skriver i sina uppgifter och PANG så är man med och tävlar.




* * * * * * * * * * * * *
Nästa julkalender ut är MAMA:
Bara att skriva en motivering (vilket är något av det svåraste jag vet) och sina uppgifter och PANG så är man med och tävlar.




* * * * * * * * * * * * *
RUTSTORE verkar vara en väldigt populär julkalender på Facebook. Tänk jag viste inte ens att det fanns julkalendrar där. Men de brer ut sig och man lär sig något nytt varje dag.



Man går in på Rutstore på Facebook, gillar sidan och delar luckorna på sin blogg, så är man med och tävlar. Inga uppgifter, inga motiveringar, inget mer.
PANG!

* * * * * * * * * * * * *
Barnens Hjältar tipsar om en kalender hos DESIGNTJEJEN.



Jag tackar för tipset, lägger till i listan och går in för att tävla. Här ska man svara på en fråga och PANG så är man med och tävlar om supersnygga designprylar.
Nu kanske jag också kan se så där designig ut OM jag skulle vinna ;)


* * * * * * * * * * * * *
Det behöver ju inte bara vara kalendrar där man vinner SAKER. Petra tipsar på fejjan om denna där man kan få sig ett riktigt gott skratt....om man har den sortens humor.
Och det har JAG...ha ha ha



* * * * * * * * * * * * * *

Nu vill jag göra en LÅNG lista här med olika julkalendrar man kan vinna i eller läsa något roligt eller något annat spännande, så jag kommer att fortsätta att fylla på med kalendrar som jag hittar.
Har du nån?
Har du hittat nån?
Skicka in länken här i kommentarsfältet så fyller jag på listan allt eftersom.
NÅN GÅNG måste man ju vinna, eller....?

Återkommer.

/Y (host host)


Kommentarer
Postat av: carina

Klokt att gå och vila, så baciluskerna försvinner :)

Krya på dig!

Kramen♥

2011-12-01 @ 12:23:39
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad bra att du går och vilar lite ibland, då kanske du får bli frisk snart.

Tack för tipsen om adventskalender. Jag får se om jag kör igång en hos mig... Jag vet inte riktigt hur jag ska göra - om jag ska ha samma frågor som förra året eller försöka komma på 24 nya. Jag fick tyvärr ingen respons på frågor till den... Kram fina

2011-12-01 @ 14:07:54
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Vila mycket så håller vi tummarna att ni blir friska till julafton=)

2011-12-01 @ 17:45:23
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Vuxenmamman

Bra idé. Men du ska ju vila har jag ju sagt ;-)

2011-12-01 @ 20:02:19
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Vila nu så du blir frisk <3

Kram

2011-12-01 @ 21:01:55
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Krönikören

Jag har faktiskt inte ramlat över någon julkalender i år, måste röra mig på "fel" sorts sajter.



Krya på dig!

2011-12-02 @ 00:01:28
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Barnens Hjältar

Inget kul att vara sjuk och ta hand om sjuka! Jag skall kika runt efter julklappar och återkommer. Jag vet att designtjejen har en i varje fall. Googla på det så hittar du den nog. Kommer inte ihåg om hon har egen domän eller om det är blogg.se

2011-12-02 @ 09:00:30
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Blev inget denna veckan heller. Här är de små friska nu men storsonen har hållt mig vaken hela natten med sitt kräkande så det är väl bara en tidsfråga innan det börjar om :P

Jaja, det blir nog bra :-)

2011-12-15 @ 07:37:21
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0