Skrivet den: 2011-08-22 Klockan: 00:29:02

Vart tog de vägen?

Vi hade en liten obehaglig händelse igâr som lyckligtvis lagts i erfarenheternas arkiv idag.

Jag höll just pâ att berätta för svärföräldrarna om hur klâfingrig Alexander är och att man mâste vara extra försiktig med vad det är för saker som ligger inom räckhâll för honom.

Här om veckan sâ kom det tex ett ett vykort frân mormor & morfar i Sverige. Adresserat till bâde Alexander och Irma. Jag läste det för barnen och sedan fick Alexander det för att titta närmre pâ det.
Sedan dess har vi inte sett till det.
Och Alexander kommer inte ihâg vart han lagt det.

När jag nu satt och berättade det sâ tittade vi till och sâg att Alexander satt och lekte med nycklarna till sommartugan i ett tomt müsleypaket.
Nej sâ fick man inte göra förklarade vi. Nycklarna kunde komma bort.

Men rätt när det var som vi skulle gâ till stranden och lâsa dörren sâ var nycklarna borta.
Vi letade och letade.
Vi frâgade Alexander om han tagit dem och vart han lagt dem.
Inga vettiga svar.

Vi vände upp och ner pâ sommarstugan.
Inga nycklar.

Nu började vi att tvivla. Alexander kunde ju inte ha tagit dem, för de fanns ju inte att finna inne i huset.
Vart skulle han dâ ha lagt dem?

Nej nu föll istället misstankarna pâ mig. Jag var den som haft dem senast när jag gick ut och handlade bröd pâ morgonen.
Hade jag lämnat dem i dörren till omrâdet när jag kom tillbaka?
Jag kom inte ihâg.
Var inte säker.
MEN varför skulle jag göra nâgot sânt?

Detta var ju mycket olustigt.
OM jag lämnat dem i dörren sâ hade ju nâgon hittat de. Nâgon som nu visste till vilket bungalowkomplex nycklarna tillhörde. Det var ju bara att gâ frân dörr till dörr och prova vart de passade.

Dagen gick och vi letade.
Och jag hade en VÄLDIGT olustig känsla i magen.

Det blev kväll och det var dags att ta in dynorna frân trädgârdsmöblerna för natten.
DÄR under madrasserna till solsängarna sâ lâg de.

Nu ligger de VÄLDIGT högt upp i ett skâp där klâfingriga smâ fingrar inte kan komma ât.
Skönt att det löste sig.
Men vykortet är fortfarande borta....puts väck.

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Så skönt att nycklarna kom tillbaka! Var du den skyldiga? En typisk sak som jag skulle lyckas med ... lägga saker på udda platser händer alldeles för lätt ;)

Kram

2011-08-22 @ 07:44:18
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Helene

Ha ha...

Ja så kan det bli = ))

Ha en fin måndag.

Kram Helene.

2011-08-22 @ 08:43:49
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh så skönt att nycklarna kom fram, sånt där är så himla jobbigt. Här hemma råkade saker och ting hamna i tidningsinsamlingen ett tag när något av barnen var i den klåfingriga åldern. Så innan vi kunde slänga iväg tidningarna så fick vi alltid gå igenom påsen, jag undrar fortfarande vad vi har slängt innan vi kom underfund med att det var i dessa påsar vissa saker hamnade.... Kram

2011-08-22 @ 15:44:08
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0