Skrivet den: 2011-08-24 Klockan: 00:28:36

Lördagsstranden i Puerto Rico

För alla er som hängde med i Yohannas strandskola >>> visar jag nu Puerto Ricos strand när det är halvmåne och tidvattnet är på väg uppåt på stranden klockan 11 på dagen.

Så var det på lördagen när vi kom dit och nu vet ni ju hur viktigt att hålla ordning på det där med ebb och flod och NÄR på dagen som tidvattnet står som högst och OM det står högt upp.
Men fortfarande klockan 11 på morgonen så fattades det ett par timmar innan vattnet skulle vara allra högst upp på stranden.

Perfekt strand för att gå på med barnvagnen alltså.
Sanden tillplattad eftersom vattnet sjönk undan för inte så länge sedan. Och nivån ligger nere på stranden, snart på väg upp.

OM det inte hade varit så förbenat med folk så hade det varit perfekt. Augusti är ingen månad då man får vara själv på stranden kan jag tala om. Då ligger handdukarna tätt vill jag lova.
Och vad man ska tänka på då, när handdukarna ligger tätt ska jag tala om i nästa del av strandskolan.
Får återkomma.



Jag började i alla fall att promenera med barnvagnen direkt när vi kom ner på stranden. Men sedan fick jag parkera den under parasollet, för det var så mycket folk att det gick inte att på ett säkert (för de omkringspringande barnen och soldyrkande strandbesökarna) sätt framföra vagnen.
Jag fortsatte på egen hand, kryssandes mellan alla störningsmoment på stranden.



Vädret var som det kan vara ganska ofta i Puerto Rico. Stora svarta moln som hänger uppe i begen, uppe i ravinen. Men de kommer aldrig ner över stranden. Där är det strålande sol och klarblå himmel.
Konstigt.
Det har något med höjdskillnaderna, att begen håller kvar molnen. Får forska mer i detta.
I Las Palmas regnade det hörde vi i alla fall. Så vi var nöjda med hur vi hade det.

 

Familjen var glad i alla fall. Barnen lekte, ja pappa också och jag fick öva mig i att ta konstnärliga foton.



Ja just detta är kanske inte SÅ konstnärligt. Det visar bara hur glad familjen är när de leker.

 







Tanterna på stranden roade sig med sitt vanliga söndagsnöje, poker.

/Y


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vilken härlig sysselsättning de har de små tanterna :)

Är det semestermånad i augusti för Spanjorerna? Tänkte på att det var så fullt på stranden. Kram vännen

2011-08-24 @ 11:22:20
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Annelie

Oh vad jag längtar ned till ön....



Är lite nyfiken.. har du fått dvd?

2011-08-24 @ 15:55:21
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0