Skrivet den: 2011-08-23 Klockan: 11:13:13

Kackerlacksinvasion

Tisdag
Dagen kör igång med buller och bång.
Vi har inget speciellt inplanerat. Ska väl gå och handla hem ett par bananer. Och så packa upp allt som vi hade med oss hem igår.

Kackerlackorna HADE invaderat lägenheten under helgen. Eller ja, de bodde väl redan här. Men de kröp fram och dog när jag sprayade med giftet innan vi åkte för helgen.
Det är så äckligt.
Jag var tvungen att ställa mig och torka golv mitt i natten när vi kom hem igår.



Se tidigare utrotning >>> , därifrån jag lånat bilden. Jag stog och funderade på om jag skulle ta en ny bild på eländet igår. Men så beslutade jag mig för att SÅ mycket uppmärksamhet ska de inte få de rackarna.

Älsklingen hade varit hemma under gårdagen för att hämta något och sett kyrkogården i köket. Snäll hade han varit och sopat ihop de 15-20 döda monstrena i en hög på köksgolvet.
Men högen var kvar när jag kom hem.
Och, klart, efter att ha haft en kackerlackskyrkogård i köket så vill man gärna tvätta rent där innan krypmontret ska komma och leka där på morgonen.

Jag har bara ett ord om kackerlackor:
ÄCKLIGT!
Och de är något som jag måste leva med. De finns överallt här.

Nu får jag ta och fortsätta här och göra oss i ordning för dagen, men jag har så många blogginlägg i huvudet som bara väntar på att få komma ut.

-det kanariska dopet vi var på för lääänge sedan
-den bästa semesterdagen
-bröllopet och dess tankar
-semesterminnen
-triss i kalas
-lördagens strandbilder
-stranden anfi del mar
osv

Det är bara tiden som fattas. Tid att få sätta sig i lugn o ro och skriva. Men klart när den infinner sig, så brukar jag antingen vara förbi av trötthet, inte ha någon inspiration eller så visar de nån kärleksfilm på TV istället för fotboll och då måste man ju utnyttja det tillfället ;:

Vi höres.

/Y

Kommentarer
Postat av: Nina

åååå urk. ja hade dött :P klarar inte av sådana där djur. ja insekter å små saker.. gahh! får rysningar av bilden :P

2011-08-23 @ 13:12:13
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Marie-Louise

Men fy så äckligt. Kackerlackor är nog det värsta jag vet när jag är utomlands, men ja man får väl ta det onda med det goda :( Tur du har bra spray så de dör. Kram vännen

2011-08-23 @ 13:24:37
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Usch, ni hade visst fått en helt annan sorts invasion än den jag fick. Äckligt är nog rätt ord ja.

2011-08-23 @ 13:59:31
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Alfva

UÄCK!

Nu får jag väl skylla mig själv, för jag är dyngöfrkyld och extra känslig idag, men FY satan så vidrigt.

Väckte faktiskt ett helt lägenhetshotell en gång på Gran Canaria när jag mitt i natten höll på att snubbla över en kackerlacka i trappan till rummet. Röstresurser har jag, höga såna..;)

2011-08-23 @ 16:31:57
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Sara Small Town

TACK Johanna!!! Och jag har saknat att blogga och läsa "mina" bloggar -som tex din :-)



Nej nu måste jag läsa ikapp lite... Vi hörs igen!



/Sara

2011-08-23 @ 16:41:41
URL: http://smalltownlife.se
Postat av: AnnaMalin

Hej! Kul att du kikade runt lite! :-) Du är välkommen tillbaka!



Urs, förstår att det där inte var ngt vidare, med kackerlacksinvasionen... :-/



Kram

2011-08-23 @ 22:37:32
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0