Skrivet den: 2011-08-19 Klockan: 17:09:17

Javisst!

Det var inte en enda en som hade gissat på något annat, mer exotiskt, mindre förutsägbart än en bärbar.


Visst vad det en bärbar i påsen från Media Markt. >>>

Men så är jag väl ganska förutsägbar också.
Och så har jag ju tjatat ganska länge om denna va?


Vi var i affären och spanade och frågade alla som fanns där och tillslut så bestämde vi oss för denna:
En Easy Note från Packard Bell
Intel Core i5-480M
15,6´´ LCD skärm
4GB ram-minne
640 GB Hårddisk
Pris: 444 euro

Men uj vilken djungel det är.
Vi ville ha en mellastor dator som klarade av att vara utan stöm ett par timmar och som klarade att visa film, redigera foton, surfa på internet och skriva blogg och word.

Men mellastora datorer klarar bara av att vara utan ström 2-3 timmar. Vill man ha en som räcker längre får man gå upp i pris.

Det fanns en som klarade sig längre för det priset vi hade tänkt oss. Men då var det en liten en, som en notebook. Och klart då får man ont i ögonen av att se på film på den.

De rekommenderade oss denna som visst ska vara mycket bra prestanda MEN klart den klarar sig inte så länge utan ström. Fast vi åker ju bara till Sverige EN gång om året och det är ju då som vi är utan ström många timmar på raken.
Det kanske inte är skäl nog att köpa en dyrare...

Nu är den i alla fall färdigladdad och uppstartad. Den följer med söderöver under helgen så får vi se vad den går för. Det ska visst finnas WiFi i bungalowerna såg jag på internet....för turisterna som kommer så klart. Men jag kanske kan få en kod jag också.
Om jag är riktigt snäll ;)

Vi höres om jag lyckas få igång wifin.
Annars så syns vi på tisdag.
Ha ett UNDERBAR fredagsmys.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad bra att du fått dig en nu då! =)

2011-08-19 @ 18:02:03
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Jippi ni köpte den :) Bra. Kram

2011-08-19 @ 22:34:51
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0