Skrivet den: 2011-08-26 Klockan: 23:25:04

Hemmahelg

Jag sitter faktiskt hemma just nu.
Vi har inte åkt till sommarstugan denna fredagen, vi ska vara hemma.
Jag har ju ordnat med överaskning-födelsedags-picnic >>> för Älsklingen i morgon och är VÄLDIGT nervös inför hur det ska gå.

Det ska visst bli fint väder.
Men sånt vet man aldrig. Och det är INTE roligt att sitta på en strand om det blåser snålblåst.

Jag har bjudit in, eller sagt till, så många som jag kunnat av Älsklingens vänner att komma förbi barndomsstranden i morgon.
Vi ska vara där och ha picnic. Det vore kul om så många som möjligt kunde komma förbi och säja hej.

Många har faktiskt svarat att de ska komma förbi.
Tack och lov för Facebook som gör det möjligt att hålla kontakten med annars okänt folk.

Jag har köpt en bunt öl och vin som ligger på kylning och som i morgon ska ner i en kylväska och tas med. Så att Älsklingen ska kunna bjuda på en bärs om det kommer nån trevlig.
Sockerkaka köpte jag också. Som kan bres på med nötkräm och sprittsas med grädde. Något som kan liknas vid födelsedagstårta för samma ändamål som ölen.
Mer tänker jag inte bjuda på.
Det är slutet på månaden och jag har ingen aning om hur många som kan tänkas komma.
Det är bara att vänta och se.

Hoppas så att det blir bra...
Ungarna har varit kanonförkylda idag. Inte bästa upplägget för att åka till playan.

Sitter annars nu och bloggsurfar.
Brukar roa mig med det ibland.
Man kikar in på en blogg. Tittar i kommentarerna och surfar vidare till en annan blogg som verkar spännande. Kollar där och surfar vidare...
Man kan hamna vart som helst.

Hamnade jag hos dig?

Nu en god natt och VÄLKOMMEN lördag!

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Hoppas ni får en toppendag idag. Jag håller tummarna för fint väder och att det kommer massor med vänner. KRAM!

2011-08-27 @ 08:35:01
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0