Skrivet den: 2011-08-24 Klockan: 18:46:31

En sån där dag...

I dag är en sån där dag när jag inte får något vettigt gjort, har ingen lust med något speciellt.

Jag tvättar lite, plockar lite, leker lite osv.
Men mest så fipplar jag med datorn. När jag egentligen ska skriva något vettigt. Har snöat in på detta med typsnitt och penslar i Photoshop. Vill verkligen förstå hur det funkar...



Och så planerar jag överasknings-picnicen på lördag. Det ska bli ett besök till Älsklingens barndomsstrand och förhoppningsvist kommer hans barndomskompisar komma dit också.
Han vet inget än, bara att vi ska någonstans på lördag och att vi inte ska åka till sommarstugan.

Allt hänger på vädret och om det kommer att komma några kompisar dit. Man vet ju hur folk är, och jag också ibland. Man säjer att man ska komma, men så händer det något i sista sekunden och man bestämmer sig för att stanna hemma.

I värsta fall så blir det väl bara vi, med vår picnic-korg och duggregn ;)

Och så kan jag inte låta bli att tänka på min nya bärbara dator som jag inte har använt sedan vi kom hem i måndags.
Var det så smart att köpa den?
Borde jag inte ha köpt en billigare istället?
Och är den inte lite stor?

Tankarna går till att lämna tillbaka den och köpa en mindre, billigare istället.
Speciellt mycket känns det som det när Media Markt i dagens reklam har erbjudanden som de inte hade förra veckan.
Men så är det ju alltid va?
Precis när man äntligen har köpt sig någonting så kommer det något bättre, billigare, smartare...

Hur ska jag göra?

/Y

Kommentarer
Postat av: Alfva

Vi har en stor och en liten här hemma (båda tillhör iofs respektives jobb så helt sant var det ju inte), men jag h a t a r den stora. Otymplig, störande och ja, stor!

Min lilla, 12,2 tummare är perfekt. Väger ingenting, skärmen är stor nog att se på och tangentbordet tillräckligt brett för att kunna skriva normalt!



Hur stor var den du köpte? Den var säkert inte lika otymplig som den vi har oavsett. Fast nu är jag ju IT-anställd nörd som absolut inte gillar fabrikatet som var på din (bortse från det är du snäll.. ;) )

2011-08-24 @ 21:36:55
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Alfva

Ja, den här förkylningen är helt galen. Hoppas den ger sig snart, annars blir jag tokig!

Vi kollade aldrig med dottern, alla trodde det var en kille, så överraskningar har vi fått tidigare hehe.



Men åter till datorn då.. Nu är jag ju inte IT nörd själv, men väl anställd på ett teknikerbolag som sysslar med enbart IT.

PB som vi kallar dem har väl mest skönhetsfel, som svårarbetad styrplatta (enligt mig) och plastigt utseende. Inget avancerat alltså, tar man bort alla skräpprogram de brukar installera från början så funkar den säkert lika bra som alla andra! :)



Fast jag gillar ändå de mindre varianterna bättre eftersom de är lättare att "släpa" på.

Och ska du bara surfa och blogga är det inte värt att lägga onödiga pengar på en dator med prestanda du inte behöver!



Hoppas du blev något klokare!

Kram

2011-08-24 @ 23:35:38
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Tina

Hej gumman! Ja men så är det ju alltid. När man väl har köpt något så kommer det något billigare och bättre. Jag tycker du ska sluta fundera. Var glad och nöjd med din dator som du ju faktiskt har suktat efter väldigt länge. Hoppas du får en fin dag. KRAM!

2011-08-25 @ 08:05:33
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Alfva

Och just, glömde ju den viktigaste frågan.. ;)



Ta ur batteriet? Det har jag aldrig hört talas om. Våra datorer sitter ju "dockade" hela dagarna med sladden ikopplade, sen drar vi bara ur dem när vi ska iväg på möten. Visserligen blir batteriet sämre och sämre men en hemmadator används ju inte i samma utsträckning heller så jag tror inte du behöver oroa dig!

2011-08-25 @ 08:44:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Ja så är det nästan alltid, precis när man väl har köpt något så kommer nästa veckas reklamblad neddimpande och man ångrar sitt köp. Jag kan tyvärr inte råda dig till hur du ska göra. Jag är skitdålig på sådant där... Kram

2011-08-25 @ 15:12:01
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0