Skrivet den: 2011-04-25 Klockan: 22:56:55

Måndagstrött

Då var denna påsk och långhelg över för detta år.
UNDERBAR!
Och JÄTTESNABB!
Man ska inte ha för roligt har jag märkt då går tiden supersnabbt. Nej lite halvtråkigt är bra så att tiden riktigt segar sig fram.
Men hörru vad är bäst? Snabbt och kul eller tråkigt och...ja en helg blir ju aldrig lång så lite längre då?
Kul! Javisst!

Hela helgen var fullspikad från början till slut.
Torsdag: Shopingdag med presentjakt
Fredag: 1-årskalas
Påskafton: Matlagning och Lunch med svärisarna
Söndag: Garderobsbygge
Så var den slut...

  
Jag och Irma chattar med mormor på Facebook tidigare i dag.
  

I morse när jag vaknade var jag SÅ trött att jag, i sekunden mellan att stänga av mobilalarmet och att slänga benen över sängkanten, somnade om.
I TRE sekunder.
Vaknade med hjärtklappning för sånt är lätt hänt och kan få tråkiga följder.
Det är bara att SLÄNGA sig ur sängen för att förhindra sådana snesteg.

När jag sedan kom hem efter skollämning och fettbrännartur, efter frukost och amning av Irma, så var det nära att jag lade mig att sova med Irma på förmiddagen. Men jag tog mig i kragen och släpade upp mina trötta lemmar. Jag hade ju så mycket att göra.
Fast bäst hade det nog varit om jag legat kvar för det blev inget nyttigt gjort under  denna förmiddagen utan slötitt av "En unge på minuten" från förra veckan.

Nu i kväll när jag låg i badet och BÄGGE ungarna somnat i sina sängar, slocknade jag IGEN.
Det är som förgjort.
Jag fick ett hastigt uppvaknade när Irma bestämde sig för att efter 30 minuters sovande att ge hals. Som tur är så somnade hon om efter sista slurken i flaskan som var kvar.

Men nu sitter jag HÄR.
Man kunde ju tro att jag skulle ha störtat iväg till sängen för att hinna sova några minuter innan nästa amningsdags. Men icke då.
Jag fastnade här.
Datorer är lömska varelser som lockar en från de viktigaste sysslorna.
För att inte tala om TV-apparater.....lömska.

Men jag ska nog ta och hoppa i säng i alla fall. Man vet aldrig hur natten blir. Eller ju föresten. Det vet jag ju. Så har de varit de sista 8 månaderna.
O får sova på soffan så att han inte somnar vi ratten i morgon när han ska jobba.

God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Här hemma brukar datorn locka på mig när jag har som flest måsten .. och jag brukar gå på det varje gång!! ;)

Kramar!!

2011-04-26 @ 07:53:44
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Ja datorn är verkligen lömsk. Min dator lockar som mest när jag har som mest att göra, konstigt det där.

Jag hoppas du fick sova iaf lite i natt... Kram

2011-04-26 @ 08:42:04
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Tävlingen i samarbete med Smultronbyn träleksaker är nu avslutad. Var det Du som hade turen att vinna? Gå in här och titta: http://edvinsmamma.wordpress.com/2011/04/26/en-vinnare/



Kram!

2011-04-26 @ 09:23:49
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0