Skrivet den: 2011-04-19 Klockan: 00:20:34

En dag i parken

Vi har haft en UNDERBAR dag i parken som ligger tvärs över gatan vid vårt hus.

Det var soligt ute, det var påsklov och det var regnvarning till veckan.
Så jag bestämde mig för att hoppa alla måsten och ta ungarna till parken. Först gick vi till den lokala fruktbutiken och inhandlade de utlovade jordgubbarna som var slut i lördags när vi gick och skulle handla dem.

I butiken var det kaos.
Måndagsförmiddag är tydligen en enormt populär dag för de spanska señoras (fruar) att handla frukt på. Och jag kan lugnt påstå att spanska señors är något av det farligaste som finns.
De tar INGEN hänsyn.
De ska fram, först, med dramaten i högsta hugg och krävs det så går de över barn, barnvagn och tillhörande mamma.
De tar INGEN hänsyn och ser ingen annan än sig själva.

Liten butik, fylld med señoras så jag tog en kölapp och ställde mig, barn och barnvagn i ett hörn för att vänta på vår tur.
PHU!
Det var knappt vi kom därifrån med livet i behåll. Men vi kom därifrån och MED jordgubbarna i högsta hugg.

Spanska señoras är så vana vid att man håller upp dörrar för dem, reser sig från sin plats på bussen och låter dem gå före i kön att de numera inte ser det som en ARTIGHET att man gör det. De ser det som en RÄTTIGHET att de får det.

Men vi gick till parken och hade en jättetrevlig tid där. Jag är SÅ glad att jag bestämde mig för att göra det.



Först så gick jag två rundor runt parken för att glädja stegräknaren. Alexander satt snällt still på fotstödet till vagnen och Irma somnade snällt inuti.
De är små änglar ibland när de vill.

Så lekte vi bland rutchkanorna tills solen stekte på för mycket och vi beslöt att ta en fika i skuggan. Alexander fick också påbättrat sitt förråd med spanska svordomar av några lokala 3-åringar med hårt vokabulär.

Skugga uppletades och jordgubbar och banan intogs på filt i gröngräset.

Så ritade A en stund medans Irma utforskade gräset och så gick vi hem och lagade lunch åt pappa.

KANON-dag!

PS På eftermiddagen fick vi visserligen släpa oss till IKEA för att byta grejjor. Och åka bil i 28 graders strålande sol är ingen höjdaraktivitet. Men vi var vid gott humör vid dagens slut i alla fall. DS

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Det som en mycket trevlig dag :)

2011-04-19 @ 11:01:33
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0