Skrivet den: 2010-09-24 Klockan: 12:05:04

24 september 2010 Äntligen fredag!

Jag tror banne mig att jag satt och nickade till i soffan när jag ammade nu.
Gäääsp!
Och ändå har vi haft en relativt bra natt. Relativt för den har ju inte varit bra om man gämför med en natt för länge sedan. Men bra om man gämför med den vi hade i går.
I går kväll var jag så trött när jag satte mig i soffan att jag började gråta. Gråta för att jag var ledsen över att jag var så snarstucken o otrevlig. Så vill jag inte vara med tröttheten och stressen gör mig dum. Jag vet att folk bara vill hjälpa men ibland är den hjälpen med besvär än hjälp.

I natt fick jag sova till 3 tror jag. Jag lade mig vid 23 eller rättare sagt jag lade mig vid 22 (tidigare än så blev det inte fastän jag var död av trötthet), men lillskatten vaknade och skulle tutta så jag fick lägga mig vid 23.
Så fick jag sova till 3. Vi 4 rann snoret till på henne och jag fick sätta mig upp i sängen med henne på bröstet och där sov hon. Jag tror jag slummrade. Svårt att sova med bebis på bröstet, om armarna slappnar av så trillar ju bebis.
Vid 5 gick O upp, då lade jag oss ned i sängen och sov till 6.30 då det skulle tuttas igen och sedan var det ingen idé att somna om eftersom mobilen skulle ringa vid 6.45.

Men Guldklimpen vaknade inte idag i alla fall.
Och idag tog jag bärselen till skolan och lämnade vagnen hemma. Mycket smidigare.

Jag vill ha nya kläder....för att byta ämne totalt.
Allt jag har sitter åt och är obekvämt. Jag har minst 10 kilo över de storlekar som jag har i garderoben. Och allt jag har är obekvämt att amma i. Det måste vara bekvämt och lätt att amma i annars så blir jag svettig och irriterad och kan inte njuta av livet.
Jag har lite på känn vad det är jag vill ha.
Nån slags skjorta eller tunika. Med knappar som man lätt öppnar. Som sitter löst och bekvämt och som man kan snoffsa till med ett skärp i midjan. Som man kan ha solo som en klänning och till tights när det blir kallare. Och i nån klatchig färg som lila.
Vart kan man hitta en sån och när ska man ha tid o ork för att leta på den....

Typ denna från H&M fastän lite längre så man kan ha den utan något under.

Men nu ska jag gå och hämta Guldklimpen och sedan ska vi till vårdcentralen för kontroll av Lillskatten.

Hej!
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0