Skrivet den: 2010-10-25 Klockan: 14:21:03

25 oktober 2010 Härligt måndagsuppvaknande

God Morgon, eller lunch ska man väl erkänna att det är nu.
Idag är vi hemma och i pyamas fortfarande (alla utom pappa som fick åka o jobba).
Jag vaknade klockan 4.30 i morse av att Alexander stog och tittade på mig. Utan att säja något. Lite läskigt faktiskt och inte precis så som man vill vakna en måndagsmorgon. Och framför allt inte vid den tiden.

Jag bäddade ner honom igen men vaknar 15 min. senare av att han står vid Os säng. O märker inget utan snusar o sover.
Jag bäddar ner A igen. Men nu klagar han på att han är varm. Och det är han, alldeles svettig. O går upp och gör i ordning sig för jobbet. Jag tar tempen på A, 38.6 grader. Jaha ja då blir det ingen skola idag då. Han får lite medicin och jag hoppas att han ska somna vidare.

15 min. senare är han hos mig igen och vill krypa ner. Vi stoppar ner oss i sängen. Då vill Irma ha mat. De får hon. Vi kryper ner igen. Och sover vidare (kors i taket) till 8 då bägge ungarna bestämmer sig för att nu är det nog med soveriet.

Så så är det idag.
Vi är hemma, i pyamas, tar temperaturen ibland, myser, ser på TV, gosar och förståss ammar.

Nu är det dags att laga lunch.....


Det får bli en klänning på Irma från i lördags som dagens idag.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ivana

Men åh vilken sötnos!

2010-10-26 @ 09:47:35
URL: http://ivanalipovac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0