Skrivet den: 2010-10-25 Klockan: 10:39:00

23 oktober 2010 Lördagsrapport

Ja som jag skrev förut så åkte vi iväg på bilmässa för att titta på de olika bilarna vi är intresserade av och för att se fyndpriser.
Vilken besvikelse.
Det är ett jättestort mässområde och så hade de bara lite bilar i ett hörn att titta på. Och för allt detta så tog de 2 euro i entre. Om jag hade vetat att det var så här hade jag inte ens åkt dit om det varit gratis.

Så vi åkte och åt lunch på en kinabuffé. Det är aldrig en besvikelse och alltid glass till efterrätt.

Bilarna som vi är intresseade av är:

Volkswagen Caddy Maxi




Nissan NV200




Ford Tourneo Connect




Ganska lika allihopa, jag vet. Men det är den typen vi vill ha. Inte för stor, inte för liten. Men med rejält bagageutrymme, tillräckligt för att få in barnvagnen uppfälld. Och extra säten att sätta i när mina föräldrar kommer på besök, så vi kan åka alla i bilen.

Nu gäller det bara att gämföra priser, kvallitet och möjligheter. Jag vet ju nästan inget om bilar så det är ju svårt att veta vilken man ska sattsa på och vem man ska lita på.
Tips?
Någon som känner till något om dessa?

Mycket troligt är att vi måste gå på andrahandsbilar, för en sprillans ny är mycket pengar. Och då måste man ju tänka på andra handsvärdet och livslängd osv.
Det är svårt med bilar.....nästan jämt känner man sig lurad.


Lördagen alltså: bilmässa, kinnabuffé (Irma sov exemplariskt genom hela
lunchen, tack för det!), parklek & fotbollskväll. Fullt ös....Och toalettstädning
för min del. Det var nödvändigt. Skönt att få det gjort.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0