Skrivet den: 2010-10-23 Klockan: 12:54:28

23 oktober 2010 Lördagsmorgon med vuxenpoäng

God Morgon!
Här har vi precis avslutat frukost. En frukost som fick sin prick över i:et när Alex och jag gick i väg till 24-timmars-butiken och köpte färskt bröd. Jag fick dille på det här-om-dagen och tycker nu det är härligt lyxigt att kunna gå iväg och fixa sånt. Inte heller så jobbigt som jag trott att dra på sig en mysoverål (hur stavas detta?) och gå ut.
Tidning till pappa fixade vi också.


Härliga lördagsmorgon....

Nattrapport:
Irma sov 4 timmar på raken i början av natten, 22-02, så jag fick "sova ut". Sedan körde hon 1-timmesracet fram till 8.
Alexander sov hela natten fram till 7 då O hoppade ner i sängen med honom och höll honom kvar där till 8 då vi bestämde att nu var det morgon.
Alla hoppade ner i vår stora säng och mysbusade ett tag.
HÄRLIGT!!!

Nu ska vi iväg på bilmässa. Vi håller nämligen på och letar ny och större bil. En liten skåpbil hade vi tänkt oss, en sån med 8 säten. Det är så jobbigt att åka omkring i en skokartong. För vi kan aldrig ta med någon mer och barnvaknen är det ett evigt upp- och ned-fällande. Det är faktiskt så att barnvagnen tar upp hela kofferten och ibland är det så att vi bortprioriterar den och förebrar att kånka med Irma på armen. Så ska det ju inte vara.
Vi behöver större.
Få se om plånboken tillåter det.

Men först en sväng vid datorn och ett arbete som ger många vuxenpoäng.
Eftersom jag har så mycket tid över så har jag bestämt att jag ska brodera lite..... skämt åt sida.
Alexander ska ha en påse med sig till skolan där han ska ha mellanmålet. Vi fick en lapp om detta och där stod det också att den ska vara märkt med namnet.
Men visst är det lyxigt att brodera?


Vuxenpoäng?

Jag återkommer med bilder från mässan...om vi nu kommer dit, om jag kan slita mig från datorn.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0