Skrivet den: 2010-10-18 Klockan: 00:07:38

16 oktober 2010 IKEA-stros

Ja vi åkte till IKEA som planerat. Det var skönt, i alla fall till en början. Innan man få händerna fulla med kassar, skrikande bebis, gnällig tre-åring och en stekhet sol till lika bil att kliva in i. Irma sov i bärselen under HELA besöket. Jag var tvungen att ta på henne lite då och då för att se om hon andades, man blir ju lite orolig. Vid kassan vaknade hon och krävde tutte på en gång. Jag fick gå tillbaka till mattavdelningen för att sätta mig på en trave med henne.

Men men, IKEA är bra. Bara att strosa omkring och fylla den gula påsen med allehanda småprylar. Man kan ju inte komma tomhänt från IKEA. Men vi hade faktiskt åkt dit för en orsak denna dagen. Fler lampor skulle inhandlas till hallen efterson den första "provlampan" blev så bra. Och ett väggskåp till alla farliga städprodukter så de kommer utom räckhåll för nyfikna små fingrar.
Och så de obligatoriska köttbullarna förståss, för hela familjen, även om Irma får vänta ett par timmar för att få sina i flytande form.

Och så julsakerna.
IKEA hade tagit fram julsakerna även om de inte pyntat affären än och vis av andra års erfarenheter så köppte jag kassarna fulla. Nästa vecka är allt slut. Så går det till här.
Och även om man kan tycka att oktober är lite tidigt att börja så kände jag faktiskt ett litet sug nu. Kanke är det för att förra julen var så piss. Gravid, illamående och trött som jag var då. Nu har jag lust att ta igen för förlorad jul.

Jag saknar faktiskt IKEA i sverige, på grund av många saker, men framför allt för att det är söndagsöppet. Finns det något bättre söndagsnöje?


Jag fick kompletterad min tre-enighet som jag köpte förra gången. Det är något speciellt med tända ljus...


Och så lördagsgodis förståss. Till allihopa. Gissa vems som är vems?



Så här trött blir man om man lägger sig sent, går upp
tidigt och spenderar hela dagen med att ta på ALLT
på IKEA + äter köttbullar.



Dagens skörd, viktiga julateraljer: julmust, glögg &
pepparkakshus. Samt lördagsgodis, vaniljsås och
SantaMaria-marinader + div. annat användbart.

/Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0