Skrivet den: 2010-11-09 Klockan: 11:11:39

9 november 2010 Jag & Bridget Jones

Ja så var det tisdag...snart fredag ha ha

Bara för att jag skrev det där om Irma, att hon somnar om så bra på natten, så har vi haft en jobbig natt. Eller rättare sagt jag har haft en jobbig natt, det är ju jag som går upp och ammar. Vid 01:30-amningen så ville hon inte alls somna om utan låg och vred sig hit o dit. Tog en slurk, vred på huvudet och tog en slurk. Sånt är vansinningt irriterande när man själv är dödstrött.
Vad händer?
Jo hon få syn på balkongdörren. Vi har en balkong i sovrummet och dörren dit har ett fönster som vetter mot parkeringen nere på gården. Parkeringen är upplyst av gatlyktor. Därför kommer det alltid in ljus i detta fönster.
Jättespännande tycker Irma nu...klockan halv två på natten. Den ljuvligaste tiden för att sova.

Fortsätter detta så måste jag köpa rullgardin till detta fönster. Men det har ju varit så bra nu under nattamningen. För då är aldrig rummet kolmörkt utan man ser lite vad man håller på med. Det är svårt nog ändå att se vart man stoppar in bröstet. :)


Jag måste visa vad jag shoppade i lördags.
Jag kom iväg själv med barnvagnen. Jag skulle igentligen ut och gå lite och på tillbakavägen köpa med lite glass att mysa med på lördagskvällen. Men jag hoppade in lite på Kinesen, det är alltid kul.
För er som nu inte bor här så ska jag förklara vad Kinesen är för något.

Förr i tiden så fanns här små krims-krams-butiker som hette 150 pesetas. När euron kom så fick de byta namn till 1-euro-butiker. Det betyder att nästan allt där inne kostar 1 euro. Ja det är ganska mycket lögn för det är varierande priser. Men konceptet är att hålla priserna så låga som möjligt. På senare tiden så har det blivit så att det är flest kineser som har detta typer av butiker och för detta så går de under "bruksnamnet" Kineserna (butikerna alltså).

I Kineserna så finns det allt från smycken o smink till kuddar o kuddfodral. Husgeråd och kläder. Skor och just nu julpynt. Allt i dålig kvallité men till låga priser. Trendsaker som kommer o går snabbt, brukar jag köpa där, de (sakerna och trenderna) håller under en säsong och sedan är de utslitna och bortglömda. Dumt att lägga ner mycket pengar på något som inte kommer att användas mer än kanske under en sommar.

Hur som helt, jag förlorade mig därinne och kom hem med mycket mer än vad jag hade tänkt mig. Farligt att släppa lös en hemmafru/mammaledig/uttråkad i en billighetsbutik.



Jag kom hem med ett stycket Bridget Jones-trosor.
Jag tycker det är jättesnyggt med stringtrosor men de ska sitta på en snygg kropp då. Och jag måste väl erkänna att det har jag inte just nu. Jag har en låda full med stringtrosor men det ser inte klokt ut på mig just nu. Det är ju knappt som mina vanliga trosor får godkänt. Fläsket hänger över där trosorna sitter åt. Jag ska tillbaka till snygga figuren men det tar ju sin tid. Under tiden så....ja jag fick syn på dessa trosor och tänkte: "Varför inte?". De är ganska snygga, bra kvallité, kommer att hålla in där det behövs och kostade bara 2 euro.
Så jag slog till. Jag ska tillbaks och köpa fler, de satt jättebra. Och O har lovat att han inte kommer att tycka om mig mindre fastän jag har jättetrosor på mig.

Jag kom också hem med 4 stycken kuddfodral a´1 euro stycket. Jag ska ju göra sovrummet lite orientaliskt, så jag tyckte att dessa + guldtoffsarna som jag fyndade för 1 euro styck, passade in där.

Och så en läppenna i diskret färg. Får vi se om jag kan få till lite make-up nån gång i bland. Färgen blev jag inte riktigt nöjd med. Men det gör inget för den kostade bara 1 euro. Så jag kan köpa mig en annan nästa gång jag blir ivägsläppt.

Hälsningar
Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0