Skrivet den: 2010-12-08 Klockan: 00:14:47

7 december 2010 Irma 4 månader

Jag sitter här och funderar på hur fort tiden har gått. När jag tänker på Irma så tänker jag på henne som en nyfödd, en liiiiten bebis. Men det är inte sant.
Hon fyller 4 månader idag.
Min lilla skatt.
IRMA JOHANNA MEDINA ODE



Jag trodde detta skulle bli en "piece of cake". Jag hade ju redan ett barn. Jag visste ju hur detta skulle bli. Men det är sant som de säjer: "Inget barn är det andra lik, alla barn är olika."

Jag har aldrig sett en bebis som skrattar så mycket som hon. Man behöver bara titta på henne så skrattar hon. Redan när hon vaknar så ler hon. Hon skrattade redan vid ett par veckors ålder.
Men jag har heller aldrig sett en bebis som äter så mycket på nätterna, var 1½-timme vaknar hon och är lika hungrig varje gång. Fortsätter hon med detta kommer jag att se ut som DollyP snart(bröster producerar bara så mycket mjölk som bebisen dricker).



Nu:
-vill jag inte ligga längre, nej upp och sitta på axeln och hålla koll på läget, helst gående runt i lägenheten.
-är jag så nyfiken på ALLT att jag inte har ro att äta.
-min storebror är min idol och det mest roliga man kan titta på.
-jag skrattar högt om ´man busar med mig.
-men jag är fortfarande liten och blir lätt skrämd.
-jag vet vad jag vill och skriker till så fort det inte behagar mig.
-jag har rullat runt både från rygg och mage, men det är fortfarande ganska svårt.
-jag håller upp huvudet och gillar att ligga på en kudde på mage och titta på TV.
-fortfarande äter jag bara mjölk men tittar intresserat på när de andra stoppar i munnen, snart är det min tur att prova på.
-jag sitter fortfarande snällt bredvid mamma i babysittern när hon sitter vid datorn, men allt eftersom så blir jag uttråkad mer o mer och ryter till så jag får uppmärksamhet.
-babygymmet tycker jag om men bara om jag har sällskap, jag vill inte vara själv.
-jag älskar att suga på mina fingrar och stoppar in dem titt som tätt i munnen, till och med tillsammans med bröstet.
-jag pratar med mina gosehundar i sängen och har långa konversationer med dem, även om jag tog en paus i pratandet ett par veckor så att mamma blev orolig, men nu har jag börjat igen.
-jag sover ett par vändor under dagen, men oftast inget längre pass, sova morgon (skoldagar somnar jag i bärselen), sova förmiddag, en sväng mitt på dagen kan det bli, i vagnen när vi hämtar A, siesta och så en lur innan det är dags att bada.
-äter mycket på nätterna, varje timme, var 1½timme eller 2-3 timmar, mer än 4 timmar i sträck har jag bara sovit en gång och det var när jag hade feber efter vaccineringen.
-just nu använder jag storlek 62
-Jag fortsätter upptäcka världen.

Puss, min älskade lillskatt.

/Y

Kommentarer
Postat av: Mormor

Gud så näpen,jag längtar så det gör ont i min stackars mormorssjäl. PUSS PUSS

2010-12-08 @ 07:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0