Skrivet den: 2010-12-31 Klockan: 12:02:51

31 december 2010 Sista dagen på året....

.....verkar bli som den sista dagen förra året och det kanske är någon mening i det... 
Blääää!

Förra året låg jag däckad för att jag var ny-gravid och orkade ingenting, mådde illa och bara ville ligga i sängen. Lovade mig själv att nästa år skulle jag ta igen det med råge.

Men idag så verkar det inte bli bättre och det känns hemskt. Är mitt liv dömt att bli en evig kamp?

Har varit vaken sedan 5:30 då Irma bestämde sig för att hon inte ville sova mer. Om jag ens somnade i natt, minnet sviker lite....
Hon var täppt i näsan och det var väl därför det strulade med sömnen. Själv hade jag ont i halsen och huvudet. Jag hoppas att det beror på vätskebrist från igår då jag glömde dricka vatten, det blir så ibland. Fortsätter bärlga i mig under dagen idag så får vi se.

Irma grät inte eller så men hon låg och gnällde. Öhhh ÖHH!! Och rädd som jag var för att Alexander skulle vakna, så försökte jag med alla medel att söva henne. Med resultat att ju mer som jag försökte, desdo mer irriterad blev hon och desto mer desperat blev jag.
Jag vet nämligen att om A vaknar runt denna tiden på morgonen så somnar han inte om. Och idag är det ju en uppesittarkväll så det gäller att ha honom utsövd annats så blir det bara gämmer och elände ikväll.

Men det gick inte.
Irma somnade klockan 7:30 och 7:45 så vaknade A och det blev dags att börja dagen.
En dag som började att han prövade mitt tålamod det första han gjorde. Och eftersom tålamodet var på 0 så blev det kollision på en gång.
BRA! start på dagen....not.
Nu känner jag mig hemsk som mamma och Aleander TYCKER att jag är hemsk som mamma. Hanns favvo-uttryck just nu när han blir arg är:
-Jag tycker inte om dig längre och vill inte ha med dig att göra!...BANG i dörren.

Nu har jag ett hus att städa och en middag för 10 pers att förbereda. Hoppas INNERLIGT att vi kan sova lite middag allihopa på eftermiddagen och att allt är klart då.

Om jag inte hinner förbi här innan så:

GOTT NYTT 2011! och ha det underbart på era kalas, själva eller på fest, hur ni nu än har det.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har hittat hit till din blogg och hoppas att det är ok att man läser den även om jag inte känner dig! Jag är en trogen Gran Canaria turist och var där första gången 1986 tror jag att det var! Jag googlade lite på bloggar Gran Canaria och hittade din!!



Jag kan bara säga att jag känner igen mig så väl när du skriver om sömnbrist och "arga" mamman! Jag har själv en liten kille som nyss fyllt 2 år så det känns inte så avlägset med vakna nätter och oro för att han skulle väcka resten av familjen och ångest för att jag själv aaaaldrig skulle få sova! Men, men det blir bättre! Jag har även en stor tjej som snart är 13 år och hon sover ju hur mycket som helst nu när hon börjar bli tonåring!

Gott Nytt År önskar jag Dig och Din familj!

2011-01-01 @ 10:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0