Skrivet den: 2010-12-25 Klockan: 13:18:25

25 december 2010 Juldagen, vår julafton

Dagen börjades med gråt och tandagnissling. Alexander ville upp och leka på en gång - NU!
Vi ville ligga kvar i sängen och njuta.
Alexander ville inte leka själv.
Vi ville inte leka alls....
= Konflikt!!

Jag kommer ihåg min barndoms jular. Vi var glada, vi var lyckliga, vi var sams....
Så kommer jag ihåg det.
Säkert att mina föräldrar har en annan bild.
Framför allt så hade jag ingen aning om hur mycket mina föräldrar måste ha slitigt för att få våra jular att bli som de blev.
Jätte bra!
Allt på sina platser och i tid.
Hur lyckades de????

För som det har varit nu tycker jag att julen är ett enda slit och släp och Alexander blir bara arg och ledsen i alla fall....
Fast i dag ska vi ta det lugnt och bara leka. Svärisarna kommer hit sen och vi ska äta rester. Köttfärsen får vänta lite till i kylen tills jag får lust att göra köttbullar. Det kanske blir mellandagsbullar, eller nyårsbullar, vem vet?


STÄNGT! - Vi leker idag....

Läste på en annan mamma-blogg att de fått åka till sjukhuset, akut med lilltjejen och att de nu omvärderat vad som är viktigt på julen.
Jag fick mig en tankeställare. Här stressar jag som en gnu och är retlig till 1000 mot mina älskade. Vad är det som är viktigt på julen? Julköttbullarna eller kramas med barnen?
Därför sticker jag nu. Jag ska leka med barnen....


Det VIKTIGASTE !!!!

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0