Skrivet den: 2010-12-23 Klockan: 12:22:28

23 december 2010 Sjuk- och paketstuga

Alexander ligger i pappas säng och sover. Irma och jag har ätigt frukost själva i ljusens sken. Det kändes konstigt.
Guldklimpen är sjuk IGEN!
När jag hämtade honom från skolan igår så var han varm och sa att han ville gå hem och vila sig i soffan. Och när vi kom hem började han klaga på huvudvärk. Typiskt nog så la febertermometern av i just det ögonblicket (för mycket användande på sista tiden antar jag) så jag kan inte säja hur mycket feber han hade. Men han var varm.
Ska detta aldrig sluta????

Han sov hela eftermiddagen i soffan medans vi andra pysslade och vaknade feberfri och pigg frammemot kvällen.
Men så i gryningen idag, vid 6, så kom han in till mig igen och hade feber och ville sova där. Som vanligt så vart det varlden kallabalik. Jag fick fixa medicin, byta blöjor, A snurrade runt som en skottspole i sängen, Irma vaknade och ville ha mat och prata och så trillar alla napparna ner på golvet naturligtvis....
Till slut så somnade vi alla runt 7:30.

Irma och jag vaknade 8:30. A sover fortfarande....klockan är nu 9:30

I går kväll/natt slog vi in de sista paketen. Nu har jag bara mina "hemliga" kvar som jag ska försöka slå in under dagen. Octavio höll på med sina ända tills klockan 02!!!! Och måste gå upp för att jobba klockan 4:45. Antingen så hade han väääääligt många paket eller också är han en "tummen mitt i handen" med paket. Jag hörde hur han svor för sig själv där ute i köket där han hade låst in sig.


Obligatorisk paketinslagning. Dock inte dagen före julafton som innan, det har vi skippat. MEN med glögg och levande ljus. Man måste försöka mysa även om det är sent på natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0