Skrivet den: 2010-12-14 Klockan: 10:43:50

14 december 2010 Gnällspikan...

Här nere finns ett ordspråk som går typ:
"Den som haft en dålig natt kan inte ha en bra dag."
Och så är det här just nu. Igentligen borde jag inte sitta här och skriva för jag kommer att skriva saker som jag kommer att ångra sedan. Men jag tycker att det är viktigt att visa att detta med barn är inte en dans på rosor. Och till folk som planerar att skaffa barn säger jag idag:
"Tänk dig för RIKTIGT noga".

Innan jag skaffade barn så sa alla:
-Klart att ni ska skaffa barn
och
-Det är klart att ni ska skaffa ett syskon.

Det var ingen som då talade om att livet skulle bli såhär....
Men nu när man klagar så säjer alla:
-Ja, livet med småbarn är tufft.
Kunde ingen ha sagt det INNAN jag skaffade dem.....

Ja ni förstår, vi har haft en såndär natt igen, och jag har inte återhämtat mig från de andra som var typ igår...
Irma har kört 1-timmes-racet hela natten, förutom mellan 5 och 7 då hon sov. Men då vaknade istället Alexander och hade det blött i sängen.
Irma har inte sovit någon längre stund på natten sedan hon föddes, för 4 månader sedan. Och det börjar att närma sig min gräns nu för vad jag tål. Finns det ingen tortyrmetod som är sådär. Väcka fången var 5e minut. Tillslut så blir man galen.
Är det inte meningen att små barn ska lära sig att sova längre och längre stunder på nätterna och äta mer sällan? Här verkar det gå tvärtom.
Funderar allvarligt på nappflaska.

Avslutar med en historia från igår för nu ska jag gå och vila. Vi får se vad som händer under dagen. Hade planer men har ingen lust nu för jag är på ett rasande humör.

¨¨¨¨¨¨¨¨
I går var det lite kallare på morgonen än vad det varit innan. Termometern visade på 17 grader istället för de 20 som det legat på.
När vi gick till skolan så hade vi på oss träningsoveroler för det är det som är lagom att ha nu. Långärmat och långbyxat, det är lagom.
När jag kommer hem så ringer svärmor för dagens rapport...(suck, så går det till här).
-Yohanna, du satte väl på mössa på Alexander när ni gick i morse. Det var kallt ute?
Jag blev alldeles full i skratt och tänkte på de -20 grader som ni haft i Sverige den senaste tiden.
-Nej, sa jag. Det var 17 grader ute, det är inte kallt. Om jag skulle berätta att jag satt på mössa på A, för de hemma så skulle de skratta på sig.
Jag tror/hoppas att svärmor förstod att hon överdrivit en smula.


Här är Alexander MED mössa. Men det
var för 2 år sedan och han var liten,
och vi var uppe i begen och det var kallt.
Då kan man ha mössa.....

Vi kanske hörs....
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0