Skrivet den: 2008-07-29 Klockan: 00:51:49

28 Juli 2008 Nu är jag tebaka!

Ja nu är jag här.
Vi har äntligen fått telefon och internet, det tog två månader. Jag hoppas att ni fortfarande besöker mig.
Den 25 maj så beställde vi telefon och ADSL från  telefonbolaget, det enda som kan öppna upp en ny linje i ett nytt hus. Det var ett erbjudande som bara gällde under en vecka som vi ville utnyttja. Det gick en vecka, inget hände. Vi ringde. Ingen fara det skulle komma. Det gick en vecka, inget hände. Vi ringde, det var på gång. Det gick en månad. inget hände. Nu fick vi tag på en kompis till en kompis som hade jobbat där som ringde och luskade lite osv. Till slut efter två månader så kommer det äntligen någon och installerar telefonen.
Det visar sig att eftersom vi bor i ett alldeles nytt område så finns det bara ett antal linjer förberedda här och eftersom det bor många fler personer här än det finns ledningar så har det varit kö. Det har ingen ringt för att tala om för oss. Och hade vi inte fått tag i någons kompis kompis som jobbat där så hade vi nog stått i kö fortfarande och inte vetat ett skavtt om vad som hänt.
Ja så fungerar det här.
Som min syster skriver på sin blogg så är det mycket mañana här och det betyder inte i morgon som man kan tro utan lite luddigare "i framtiden" - när någon får tid eller lust att lösa detta.

Men jag är glad över min uppkoppling som hittills fungerat felfritt.
Jag återkommer med uppdatering.
Tillsvidare får ni njuta av en sommarbild. Vi njuter i stora lass här nere av sol och bad.


Kommentarer
Postat av: Emma

Nu har han så där långa ben igen...

2008-07-29 @ 10:24:49
URL: http://emma-gron.blogspot.com
Postat av: Maria Kleber

..och är fortfarande lik sin moster Emma, tycker jag.

Jättehärlig bild!

2008-07-31 @ 21:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0