Skrivet den: 2007-07-20 Klockan: 13:19:18

20 Juli 2007 Grattis mor & systrar på namnsdagarna i fruntimmersveckan

Förre veckan var en dålig vecka.
Denna veckan har varit jättebra.
Hur blir nästa vecka????
Det enda man kan vara säker på när det gäller barn och framtid är att det kommer bra dagar och dåliga dagar. Och framför allt så kommer det nya problem som man måste fråga om råd om.

Nästan jämt så kan man hoppa upp och sätta sig på att det är hos en själv som problemet ligger, eller svaret. Problem finns i världen det är hur man själv uppfattar dem och löser dem som avgör hur stort problemet är för dig.

Alla ni som tror att så fort man får barn så får man en massa nya egenskaper och färdigheter kan packa ihop och gå hem. Så är det inte alls!

Man får inte en massa tålamod.
Man behöver inte sova mindre på nätterna.
Man vet inte allt om att sköta en bebis.
Man blir inte bombsäker på att man gör det rätta.
Det är saker man måste ha innan eller luska ut med tidens gång.

Jag är samma person som förut och jag beter mig som förut.
Skillnaden är att istället för att tänka på världsfreden eller rädda miljön, eller för all del nästa party, så tänker jag nu på Alexander och hur vi ska lösa det problemet.

Problemet är att Alexander inte är något problem och att jag försöker lösa det/honom på det sätt som jag alltid löst problem. Logiskt tänkande och regler och rutiner.
Det funkar inte på en bebis.
Det har jag lärt mig denna veckan.
Förra veckan fick jag skriva till mina mamma-kompisar och chatta med främmande mäniskor på baby-sidor på internet om mina funderingar för jag tyckte att mitt liv var piss.
Jag fick svar och en massa råd och uppmuntran.
Nu får jag inse att jag hade fel och betedde mig fel (oh så bittert det smakar i munnen för en som alltid vill ha rätt). Jag har ändrat mig denna veckan och vi har haft det jättebra, min familj och jag.

Men jag vet att nästa vecka är ett oskrivet blad med nya problem och funderingar.
Det är bara att ödmjukt se fram emot den, fråga om råd, lyssna på en del människor och välja att prova det som jag/vi vill prova.

Livet är så.
Men det gör ingenting....
För det ordnar sig alltid!

Trevlig helg
Y

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej! Av en slump hamnade jag på dina sidor (hemsida/blogg). Du har gjort väldigt trevliga och bra sidor! Jag har "glömt" bebis-tiden, mina barn är 11 och snart 13 år, men jag inspireras och blir glad efter att ha läst dina texter både när det gäller barn och viktminskning etc.
Lycka till med Alexander! Å trevlig helg! Hälsn Gabriella i Stockholm

2007-07-21 @ 17:03:54
Postat av: Emmis

Hej!
Jag vill se foton från dopet. Själv har jag uppdaterat fotobloggen. KRAM!

2007-08-01 @ 19:37:39
URL: http://emmasfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0