Skrivet den: 2007-04-25 Klockan: 14:20:25

25 april 2007 All erfarenhet som ni har....

Skynda skynda igen.
Djäklar nu verkar det som att han börjar vakna och jag som skulle skriva ett inlägg, och duscha, och hinna ut i solen, och dammsuga och och och.

Jag sitter här och läser mina mail och all info som finns på nätet och reflekterar över alla mammor som sitter inna med massor med information och erfarenheter.
Jag har ett par kompisar som är mammor som jag ibland/för det mesta försöker pumpa på råd om hur jag ska göra.
Även andra personen har åsikter och har hört saker som de kan berätta om.

Så därför tänkte jag att vi kan försöka dela med oss av det här.
Just nu till exempel så har vi problem med läggningsrutinerna.
Hur har era varit?
När ska man börja med rutiner?

Just nu är ju Alexander 1 månan och vi har inte riktigt fått nån kläm på det där med att gå och lägga sig om kvällarna.
Han brukar sova tills 18-19-20-tiden på eftermiddagen. Beroende på om vi har gjort någonting. Gått ut i vagnen, åkit med bilen eller liknande. Han sover tills vi kommer hem då eftersom han gillar att sova i vagnen (när den rör sig) eller i bilstolen (om bilen rör sig).
Så ammar vi en stund och sedan bad eller tvätt med blöjbyte vid 20-21-tiden.
Sedan umgänge en lite stund och mera amning.
Så brukar han slockna vid bröstet och jag försöker lägga honom i sängen.
Så vaknar han och gnäller efter 15-20 min.
Vi provar med nappen, han somnar igen tills den trillar ut.
Han vaknar.
Vi provar med mer amning och han äter som han höll på att svälta ihjäl.
Men under dessa stunder så plir han stel som en pinne, gråter och sätter mjölken i halsen.
Därefter blir han lugn och somnar vid bröstet.
Vi provar att lägga i sängen igen.
Han vaknar.
Mer amning, magknip/stel som en pinne/mjölken i halsen/ somnar vid bröstet.
Och så håller det på tills klockan är 12 och vi går och lägger oss. Då ger jag bröstet i vår säng tills han somnar. Octavio står beredd med nappen medans jag får gå på toa och göra mig i ordning.
Då först kan jag lägga honom i sin säng, släcka ljuset och han sover tills klockan 4-5 på morgonen.

Vad tycker ni?
Har ni liknande erfarenheter?
Anna Wahlgren skriver ju i sin bok att vid en månads ålder så ska de somna själva i sin säng och kunna sova hela natten utan mat.
Vad är hela natten?
När börjar natten?
Vad för rutiner har ni haft?

Annars på dagarna är det inget problem (peppar peppar ta i trä). Han sover och äter utan problem....

Nu ska jag gå och duscha för han somnade en sväng igen.....

Yo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0